Referat Budżetu i Finansów
REFERAT BUDŻETU I FINANSÓW
Do zadań Referatu Budżetu i Finansów należy w szczególności:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalania budżetu Gminy oraz materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi absolutorium,
- udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
-
prowadzenie rachunkowości urzędu, w tym:
- prowadzenie ksiąg rachunkowych,
- sporządzanie, przyjmowania i archiwizowania dokumentów finansowych,
- sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów, wykonywanie zadań i sprawozdawczości finansowej, -
prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, w tym:
- gospodarowanie środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji urzędu,
- zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę,
- zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań, - uruchamianie, środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu oraz analiza wykorzystania środków będących w dyspozycji urzędu,
- dokonywanie wyceny aktywów, pasywów, ustalanie wyniku finansowego oraz przygotowywanie sprawozdań finansowych,
- przygotowanie dokumentacji do podjęcia decyzji w sprawie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
- prowadzenie księgi inwentarzowej oraz rozliczenie inwentaryzacji,
- dokonywanie kontroli wewnętrznych, w tym w zakresie spraw finansowych,
- nadzór nad gospodarką finansową jednostek pomocniczych gminy i gminnych jednostek organizacyjnych,
- zapewnienie obsługi finansowej i kasowej urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z wymiarem, poborem, egzekucją podatków i opłat lokalnych oraz innych opłat i podatków pozostających we właściwości gminy, w tym prowadzenie spraw związanych z prolongatą, udzielaniem ulg oraz umorzeń zobowiązań finansowych w stosunku do gminy,
- przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych w zakresie spraw prowadzonych w referacie,
- zapewnienie realizacji uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie spraw płac i ubezpieczeń społecznych pracowników Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- nadzór nad prawidłowością dysponowania przyznanymi gminnym jednostkom organizacyjnym środkami budżetowymi,
- przygotowywanie zaświadczeń o stanie majątkowym oraz innych zaświadczeń związanych z zadaniami pozostającymi we właściwości referatu,
- współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową (RIO) oraz urzędami skarbowymi,
- prowadzenie spraw z zakresu podatku od towarów i usług, w tym naliczanie i wystawianie faktur VAT,
- prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej oraz spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Wytworzył:
Udostępnił:
Litwin Mirek
(2003-06-02 13:08:08)
Ostatnio zmodyfikował:
Czarnuch Agnieszka
(2019-04-08 14:25:28)