Referat Budżetu i Finansów

 

REFERAT BUDŻETU I FINANSÓW

 

Do zadań Referatu Budżetu i Finansów należy w szczególności:

  1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalania budżetu Gminy oraz materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi absolutorium,
  2. udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
  3. prowadzenie rachunkowości urzędu, w tym:
    - prowadzenie ksiąg rachunkowych,
    - sporządzanie, przyjmowania i archiwizowania dokumentów finansowych,
    - sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów, wykonywanie zadań i sprawozdawczości finansowej,
  4. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, w tym:
    - gospodarowanie środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji urzędu,
    - zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę,
    - zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
  5. uruchamianie, środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu oraz analiza wykorzystania środków będących w dyspozycji urzędu,
  6. dokonywanie wyceny aktywów, pasywów, ustalanie wyniku finansowego oraz przygotowywanie sprawozdań finansowych,
  7. przygotowanie dokumentacji do podjęcia decyzji w sprawie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
  8. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
  9. prowadzenie księgi inwentarzowej oraz rozliczenie inwentaryzacji,
  10. dokonywanie kontroli wewnętrznych, w tym w zakresie spraw finansowych,
  11. nadzór nad gospodarką finansową jednostek pomocniczych gminy i gminnych jednostek organizacyjnych,
  12. zapewnienie obsługi finansowej i kasowej urzędu,
  13. prowadzenie spraw związanych z wymiarem, poborem, egzekucją podatków i opłat lokalnych oraz innych opłat i podatków pozostających we właściwości gminy, w tym prowadzenie spraw związanych z prolongatą, udzielaniem ulg oraz umorzeń zobowiązań finansowych w stosunku do gminy,
  14. przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych w zakresie spraw prowadzonych w referacie,
  15. zapewnienie realizacji uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych,
  16. prowadzenie spraw płac i ubezpieczeń społecznych pracowników Urzędu,
  17. prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
  18. nadzór nad prawidłowością dysponowania przyznanymi gminnym jednostkom organizacyjnym środkami budżetowymi,
  19. przygotowywanie zaświadczeń o stanie majątkowym oraz innych zaświadczeń związanych z zadaniami pozostającymi we właściwości referatu,
  20. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową (RIO) oraz urzędami skarbowymi,
  21. prowadzenie spraw z zakresu podatku od towarów i usług, w tym naliczanie i wystawianie faktur VAT,
  22. prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej oraz spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Wytworzył:
Udostępnił:
Litwin Mirek
(2003-06-02 13:08:08)
Ostatnio zmodyfikował:
Czarnuch Agnieszka
(2019-04-08 14:25:28)