Referat Infrastruktury i Ochrony Środowiska
REFERAT GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA
Do zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska należy w szczególności:
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, w tym prowadzenie postępowań w sprawie wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji, z zakresu prawa wodnego i leśnictwa,
- prowadzenie spraw z zakresu utrzymanie czystości i porządku w gminie, w tym organizacja i nadzór nad gospodarką odpadami,
- koordynowanie zadań związanych z utrzymaniem zieleni gminnej,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i pozyskiwaniem zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów,
- opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej,
- współpraca z Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego (ODR) na rzecz intensyfikacji i modernizacji struktury produkcji rolnej oraz współdziałanie ze służbą kwarantanny i ochrony roślin w zakresie zwalczania chwastów, chorób i szkodników w uprawach i nasadzeniach oraz nadzór nad ich zwalczaniem,
-
prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami w tym:
- zbycia i nabycia praw do nieruchomości,
- przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- zamiany nieruchomości, - prowadzenie gminnej numeracji porządkowej nieruchomości,
- wnioskowanie o zakładanie, dokonywanie zmian oraz likwidację ksiąg wieczystych dla nieruchomości stanowiących własność Gmin,
- pomoc osobom fizycznym w przygotowywaniu wieloletnich umów dzierżawy nieruchomości, celem uzyskania przez te osoby prawa do renty lub emerytury,
- prowadzanie naliczania i zmian opłat z tytułu użytkowania wieczystego, oddania nieruchomości w trwały zarząd, użytkowania i dzierżawy,
- prowadzenie rejestru aktów notarialnych dotyczących działalności Gminy,
- prowadzenie rejestrów umów dzierżawy, najmu, użyczenia oraz protokołów dotyczących zbycia lub nabycia nieruchomości,
- przygotowywanie oświadczenia woli w sprawie wykonania bądź rezygnacji wykonania prawa pierwokupu przysługującego Gminie Sławno,
- prowadzenie gminnej ewidencji mienia komunalnego,
-
prowadzenie spraw z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego gminy w tym:
- przygotowywanie dokumentacji do opracowania lub zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
- przygotowywanie dokumentacji do opracowania lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy; - przygotowywanie dokumentacji do prognozy skutków wpływu ustaleń planu zagospodarowania przestrzennego na środowisko przyrodnicze,
- przygotowywanie dla potrzeb Wójta materiałów niezbędnych do oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym oraz analizy wniosków w sprawie sporządzenia, zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium,
- przygotowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o sposobie tymczasowego zagospodarowania terenu,
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- prowadzenie negocjacji warunków wprowadzenia zadania rządowego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- opracowanie założeń programowych planów gospodarczych Gminy, w tym współpraca z przedsiębiorstwami funkcjonującymi na terenie gminy w zakresie realizacji zadań wynikających z przyjętych przez Radę Gminy planów gospodarczych,
- przygotowywanie prognoz i informacji dotyczących rozwoju społeczno-gospodarczego gminy,
- przygotowywanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony zabytków, w tym przygotowanie i prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,
- realizacja zadań związanych z utrzymaniem cmentarzy gminnych,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej.
Wytworzył:
Udostępnił:
Litwin Mirek
(2003-06-03 10:12:09)
Ostatnio zmodyfikował:
Czarnuch Agnieszka
(2019-04-08 14:32:27)