Referat Spraw Społecznych i Administracyjnych
REFERAT SPRAW SPOŁECZNYCH I ADMINISTRACYJNYCH
Do zadań Referatu Spraw Społecznych i Administracyjnych należy w szczególności:
- zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania urzędu, w tym zapewnienie prawidłowej obsługi obywateli przez urząd,
- zapewnienie koordynacji funkcjonowania referatów oraz prowadzenie sekretariatu urzędu,
- prowadzenie archiwum zakładowego,
- zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie w tym materiały biurowe oraz koordynowanie i zakup środków trwałych w urzędzie,
- prowadzenie spraw związanych z dostępem do informacji publicznej, w tym prowadzenie zbiorów aktów prawa miejscowego, obsługa Biuletynu Informacji Publicznej oraz prowadzenie gminnej strony internetowej,
- nadzór nad realizacją zadań związanych ze stosowaniem i przestrzeganiem ustawy o ochronie danych osobowych i innych przepisów w tym zakresie,
- administrowanie systemem informatycznym urzędu, w tym zakup programów i urządzeń związanych z prawidłowym funkcjonowaniem systemu (wdrażanie informatyki do pracy urzędu), nadzór nad prawidłowym ich wykorzystaniem oraz przetwarzanie informacji w formie elektronicznej dla potrzeb Urzędu i Wójta,
- przygotowywanie i organizacja czynności związanych z przeprowadzeniem referendów oraz spraw związanych z wyborami Prezydenta RP, wyborami do Sejmu i Senatu, wyborami do Parlamentu Europejskiego, wyborami wójta, wyborami do rad gmin, do rad powiatów i do sejmików województw,
- prowadzenie spraw związanych z obsługą jednostek pomocniczych gminy, w tym współpraca z organami sołectw oraz organizacja wyborów organów sołectw,
- prowadzenie obsługi administracyjno - technicznej Rady Gminy oraz jej Komisji,
- przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych w zakresie spraw prowadzonych w referacie,
- zapewnienie zgodności działania urzędu z przepisami prawa oraz nadzór nad przygotowaniem projektów uchwał Rady Gminy, w tym prawidłowego publikowania aktów prawnych stanowionych przez organy Gminy,
- racjonalne gospodarowanie zasobami ludzkimi w tym etatami i funduszem płac oraz prowadzenie spraw pracowniczych, akt osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- nadzór, koordynowanie i kontrola rozpatrywania skarg, wniosków, listów i podań oraz załatwianie skarg i wniosków wpływających do urzędu,
- zapewnienie prawidłowych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
- prowadzenie spraw związanych z zadaniami gminy w zakresie powszechnego obowiązku obrony, obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego, w tym realizacja zadań przewidzianych przepisami o stanach nadzwyczajnych, a także reklamowanie od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej funkcjonariuszy gminnych w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
- prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową na terenie gminy i w miejscu pracy oraz współpraca z jednostkami Ochotniczej Straży Pożarnej (OSP),
- współdziałanie z Policją oraz Państwową Strażą Pożarną (PSP) w sprawach bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie,
- prowadzenie kancelarii informacji niejawnych,
- prowadzenie spraw związanych z promocją i wizerunkiem gminy w tym przygotowywanie materiałów informacyjnych, folderów i ulotek oraz uzgadnianie i zamawianie materiałów promujących gminę,
- inicjowanie i organizacja imprez gminnych,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem, rozwojem i upowszechnianiem kultury fizycznej i sportu,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia i polityki prozdrowotnej gminy,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami i zrzeszeniami mieszkańców,
- kompleksowa obsługa urzędu w zakresie realizacji ustawy prawo zamówieniach publicznych,
- prowadzenie spraw związanych ze współpracą międzynarodową,
- wykonywanie czynności związanych z wydawaniem dokumentów tożsamości,
- prowadzenie ewidencji ludności,
- opracowywanie decyzji administracyjnych orzekających w sprawach zameldowania i wymeldowania,
- prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców,
- kompleksowe ubezpieczanie mienia gminy,
- prowadzenie spraw związanych z obsługą techniczną urzędu w tym drobnych napraw konserwatorskich i transportu obejmującego zakres prac wykonywanych w urzędzie,
Wytworzył:
Udostępnił:
Litwin Mirek
(2003-05-20 12:49:28)
Ostatnio zmodyfikował:
Czarnuch Agnieszka
(2019-04-08 14:14:13)