Sygnaliści

ZGŁASZANIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI

  1. Zgłoszenia o nieprawidłowości mogą być przekazywane za pomocą:
    1) poczty elektronicznej na adres: zgloszeniazewnetrzne@gminaslawno.pl z dopiskiem np. „Zgłoszenie nieprawidłowości”,
    2) poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia nieprawidłowości dostępnego na stronie BIP Urzędu Gminy i przekazanie go drogą pocztową na adres Urzędu lub złożenie w Biurze Obsługi Interesanta, z dopiskiem na kopercie, np. „Zgłoszenie nieprawidłowości”,
    3) telefonicznie do Sekretarza Gminy Sławno, który dokumentuje zgłoszenie w formie protokołu z rozmowy, odtwarzającego dokładny przebieg tej rozmowy; dedykowany nr telefonu: 535418155
    4) osobiście do Sekretarza Gminy Sławno podczas specjalnie zorganizowanego spotkania, którego przebieg jest dokumentowany w formie nagrania lub protokołu spotkania, odtwarzającego dokładny przebieg rozmowy.
  2. Zgłoszenie o nieprawidłowości powinno zawierać jasne i wyczerpujące wyjaśnienie przedmiotu zgłoszenia oraz powinno zawierać przynajmniej następujące informacje:
    1) dane osoby zgłaszającej, tj.: imię, nazwisko, adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej i numer telefonu (w przypadku wybrania poczty elektronicznej jako adresu kontaktowego),
    2) dane osób, które dopuściły się naruszenia prawa, tj. imię, nazwisko, miejsce pracy, stanowisko,
    3) datę oraz miejsce zaistnienia nieprawidłowości lub datę i miejsce pozyskania informacji o nieprawidłowości,
    4) opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia nieprawidłowości,
    5) wskazanie ewentualnych świadków nieprawidłowości,
    6) wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje zgłaszający, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania nieprawidłowości.
  3. Zgłoszenie może mieć charakter:
    1) jawny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia zgadza się na ujawnienie swojej tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie zgłoszenia,
    2) poufny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie zgadza się na ujawnienie swojej tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie zgłoszenia,
    3) anonimowy, gdy w żaden sposób nie można zidentyfikować osoby dokonującej zgłoszenia.
  4. Osoba odpowiedzialna za przyjęcie zgłoszenia potwierdza osobie dokonującej zgłoszenia przyjęcie zgłoszenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia, odpowiednio – na piśmie lub mailowo, o ile nie otrzymano sprzeciwu na wysłanie potwierdzenia.
  5. Przekroczenie terminu wskazanego w ust. 5 powyżej uzasadnione jest wyłącznie w razie konieczności podjęcia dodatkowych czynności w ramach wstępnej analizy zgłoszenia (np. konieczność uzupełnienia zgłoszenia, zgromadzenie dodatkowych dowodów).
  6. Przyjmujący zgłoszenie posiada pisemne upoważnienie Wójta Gminy do przyjmowania i weryfikacji zgłoszeń.

 

ZGŁOSZENIA ANONIMOWE

  1. Dopuszczalne jest anonimowe zgłoszenie nieprawidłowości za pomocą poczty elektronicznej na adres: zgloszeniazewnetrzne@gminaslawno.pl, z dopiskiem np. „Zgłoszenie nieprawidłowości”.
  2. Każde zgłoszenie anonimowe podlega wpisowi do Rejestru. W przypadku pozostawienia anonimowego zgłoszenia bez nadania mu biegu, osoba odpowiedzialna za zgłoszenie ma obowiązek wskazania przyczyn uzasadniających taką decyzję poprzez sporządzenie notatki służbowej.
  3. Jeżeli w toku rozpatrywania zgłoszenia anonimowego, zostanie ustalona tożsamość zgłaszającego, osoba odpowiedzialna za zgłoszenie niezwłocznie nadaje mu status Sygnalisty.

 

 

Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Formularz zgłoszenia zewnętrznego naruszenia prawa
Typ pliku: PDF, Rozmiar: 114 KB
Wytworzył:
Udostępnił:
Czyż Marcin
(2025-09-05 08:20:11)
Ostatnio zmodyfikował:
Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych osobowych w celu przyjęcia zgłoszenia zewnętrznego
Typ pliku: PDF, Rozmiar: 126 KB
Wytworzył:
Udostępnił:
Czyż Marcin
(2025-09-05 08:43:53)
Ostatnio zmodyfikował:
Czyż Marcin
(2025-09-05 08:44:09)
Wytworzył:
Udostępnił:
Czyż Marcin
(2025-09-05 08:29:30)
Ostatnio zmodyfikował:
Czyż Marcin
(2025-09-05 08:43:35)