Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Wymagane dokumenty :
- Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Wójta Gminy Sławno
- Kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu zamieszkałego przez osobę, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie (umowa najmu, akt notarialny, umowa o przydziale lokalu).
Opłaty :
10,00 zł, które należy wpłacić w kasie UG w Sławnie lub na rachunek Banku Spółdzielczego w Sławnie
nr konta: 08 9317 0002 0000 3131 2000 0010
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy w Sławnie
Sekretariat
pok. 12
Godziny przyjęć:
poniedziałek - 8:00-16:00
wtorek-piątek - 7:00-15:00
Termin i sposób załatwiania sprawy :
- postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2018 poz. 2096 z późniejszymi zmianami),
- w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać :
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,
- decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydania w sytuacji , gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ )
Tryb odwoławczy :
Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Wójta Gminy Sławno) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewoda Zachodniopomorski) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie,
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Koszalinie XIV Zamiejscowy Wydział Rodzinny i Nieletnich - kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie),
Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r., poz.736).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1635).